Lähes jokaisen yrittäjän tärkein markkinointi kanava on heidän oma sivunsa netissä. Kun sivut on saatu valmiiksi ja julkaistu nettiin, tämän lisäksi on tärkeää vielä varmistaa, että sivusto toimii kuten on suunniteltu. Usein yksinyrittäjä ei aina kerkeä katsomaan jokaista osa-aluetta sivustossansa ja tämä voi tuoda myöhemmin ongelmia. Itselläni on tähän kaksi hyvää esimerkkiä, toinen omilta sivuiltani ja toinen asiakkaana.
Viime kuussa minulta meni yksi tarjouspyyntö ohi, kun omilla sivuillani ollut yhteydenotto osoite ei ohjannut posteja oikein. Laitoin kylläkin tarjouksen jälkeenpäin, mutta valitettavasti se oli liian myöhään. Toinen esimerkki on viime vuodelta, kun etsin tilitoimiston palveluita itselleni. Lähetin paikalliseen isohkon tilitoimistoon tarjouspyynnön heidän sivujen kautta. Heistä ei kuulunut mitään ja deadline tilitoimiston valitsemiseen oli tulossa vastaan. Laitoin sitten suoraan sähköpostia yritykselle ja kysyin, saivatko he minun tarjouspyyntöni. Heidän vastauksensa oli, etteivät he olleet saaneet. Jäinkin miettimään olinko ainoa, jolle näin oli käynyt. Lopuksi olisi hyvä myös ymmärtää sivujen kausimuutokset. Monella yrittäjällä on tuttu tuo Markkinointikello ja tämän pohjalta olisi myös hyvä katsoa omien sivujensa tarpeet muutoksista vuodenaikojen mukaan. Nyt tänään alkava syksy tuo varmasti lisää liikennettä jokaisen sivuille, joten nyt rohkeasti katsomaan omat sivut läpi ja miettimään miten niitä voisi viilata vastaamaan juuri tätä ajankohtaa. Comments are closed.
|
YLEISTÄ
Kirjoitamme kun kiireiltä kerkeämme yleisiä IT-vinkkejä yrittäjille heidän arkeaan helpottamaan! ARKISTOT
September 2023
KATEGORIAT
All
|